Окуу-тарбиялык иштер

Я. Я. Ваккер атындагы Орто билим беруучу мектебиин 2021-2022 окуу жылыда окуу-тарбия ишинин максаты:

чыгармачылыкка жана өзүн өзү чечүүгө жөндөмдүү адеп-ахлактык, физикалык жактан дени сак инсанды калыптандырууга көмөктөшүүчү тарбиялык иштерди өркүндөтүү.

Тарбиялык иштердин милдеттери:

Класстык топтордогу тарбия иштеринин системасын өркүндөтүү;
Мектеп окуучуларын өз элинин алдыңкы руханий баалуулуктары менен, анын улуттук маданияты, тили, каада-салты жана үрп-адаттары менен тааныштыруу;
Окуучулардын ден соолугун сактоого жана чыңдоого, аларда сергек жашоо көндүмдөрүн калыптандырууга, жашы жете электер тарабынан укук бузуулардын жана кылмыштуулуктун алдын алууга багытталган иштерди улантуу;
Мектеп окуучуларын окутууга жана тарбиялоого гумандаштырууга жана окуучуга багытталган мамилеге негизделген мектепте билим берүү системасын куруу үчүн шарттарды түзүү.
Балдардын коомдук кыймылдарын жана студенттердин өз алдынча башкаруу органдарын өнүктүрүү аркылуу мектеп окуучуларынын арасында коомдук демилгени, чыгармачылыкты, өз алдынчалыкты колдоо боюнча иштерди улантуу.
Мектепте кошумча билим берүү системасын мындан ары өнүктүрүү жана өркүндөтүү.
Мугалимдердин коммуникативдик жөндөмдөрүн өнүктүрүү, “мугалим – окуучу – ата-эне” системасында иштөө.
БУЛ МАКСАТТАРДЫ ЖАНА МИЛДЕТТЕРДИ ИШКЕ АШЫРУУ Төмөнкүлөрдү билдирет:

• инсандын ар тараптуу өнүгүүсү үчүн, балдардын ден соолугун жана өмүрүн коргоо үчүн жагымдуу шарттарды жана мүмкүнчүлүктөрдү түзүү;

• социалдык маанилүү ишмердүүлүктүн ар кандай чөйрөлөрүндө окуучулардын чыгармачылык активдүүлүгүнүн көрүнүшү жана мотивациясы үчүн шарттарды түзүү;

• Үзгүлтүксүз билим берүү системасын өнүктүрүү; билим берүүнүн деңгээлдеринин жана этаптарынын үзгүлтүксүздүгү; изилдөө жана долбоордук иш-чараларды колдоо;

• Жаңы педагогикалык технологияларды жана окуу-тарбия иштеринин ыкмаларын иштеп чыгуу жана практикада колдонуу;

• Студенттик өз алдынча башкаруунун ар кандай формаларын өнүктүрүү;

• Мектепте кошумча билим берүү системасын андан ары өнүктүрүү жана өркүндөтүү;

• Билим берүү системасынын бардык бөлүктөрүнүн иш-аракеттерин жана өз ара аракеттенүүсүн координациялоо: негизги жана

кошумча билим берүү; мектептер жана коом; мектептер жана үй-бүлөлөр;

Башталгыч класстын бүтүрүүчүсүнүн сүрөтү:

1. Социалдык компетенттүүлүк – «үй-бүлө», «мектеп», «мугалим», «мекен», «жаратылыш», «курдаштары менен достук», «улууларды сыйлоо» сыяктуу баалуулуктарды окуучулардын кабыл алуусу жана түшүнүүсү. Окуучулар үчүн эрежелерди сактоо, адамдардын жакшы-жаман иштерин ажырата билүү, алардын иш-аракетине жана классташтарынын жүрүм-турумуна туура баа берүү, мектепте жана коомдук жайларда тартипти жана тартипти сактоо зарылчылыгы.

Күнүмдүк тартипти жана жеке гигиена эрежелерин сактоо. Күчтүү, ылдам, шамдагай жана чың болууга умтулуу, дене тарбия жана спорт боюнча өз күчүн сынап көрүү каалоосу.

2. Жалпы маданий компетенттүүлүк — Окуу-тарбия иштериндеги байкоочулук, активдүүлүк жана тырышчаактык, билимге туруктуу кызыгуу. Окуу иш-аракетинин жеке стилинин негизги белгилерин калыптандыруу, негизги мектепте окууга даярдыгы. Табигый жана коомдук чөйрөдөгү предметтердин жана кубулуштардын эстетикалык ийкемдүүлүгү, искусство чыгармаларына карата жеке (өздүк, индивидуалдык) эмоционалдык түстүү мамиленин болушу.

3. Коммуникативдик компетенттүүлүк – Эң жөнөкөй коммуникативдик көндүмдөрдү жана жөндөмдөрдү өздөштүрүү: сүйлөө жана угуу; башка адамдарга, жаныбарларга, жаратылышка көңүл буруу, боор ооруу, көңүл буруу жөндөмдүүлүгү.

Мектеп бүтүрүүчүсүнүн сүрөтү:

1. Адеп-ахлак потенциалы: коомдук жетилгендик, өз иш-аракети үчүн жоопкерчилик, өзүнүн индивидуалдуулугун баамдоо, коомдук таануунун зарылдыгы, тарбиянын зарыл деңгээли.

2. Интеллектуалдык потенциал: негизги билимдердин жетиштүү деңгээли, социалдык жүрүм-турумдун жана инсандар аралык байланыштын нормалары.

3. Коммуникативдик потенциал: эмпатия, баарлашуу жөндөмү, толеранттуулук, өзүн өзү жөнгө салуу жөндөмү.

4. Көркөм-эстетикалык потенциал: өзүн-өзү аңдоо жана адекваттуу өзүн-өзү сыйлоо, ой жүгүртүү жөндөмү жана

адабият жана искусство чыгармаларына сын кез менен баа беруу.

5. Физикалык потенциал: ден соолукка жетүү жолдорун өз алдынча аныктоо, сергек жашоо образынын деңгээлинде өзүн өзү уюштуруу.

Билим берүүнүн жана социалдаштыруунун негизги багыттары:

Жарандыкка, патриоттуулукка, социалдык жоопкерчиликке жана компетенттүүлүккө тарбиялоо,
адамдын укуктарын, эркиндиктерин жана милдеттерин урматтоо.
Моралдык сезимдерди, ишенимдерди жана этикалык аң-сезимди тарбиялоо.
эмгекке, окууга, эмгекке, турмуш-тиричиликке чыгармачылык мамиле жасоого тарбиялоо, даярдоо
кесипти аң-сезимдүү тандоо.
Үй-бүлөгө, ден-соолукка жана сергек жашоого баалуу мамилени калыптандыруу.
Жаратылышка, айлана-чөйрөгө баалуулук мамилени тарбиялоо (экологиялык тарбия).
Сулууга баалуулук мамилени тарбиялоо, жөнүндө түшүнүктөрдү калыптандыруу
эстетикалык идеалдар жана баалуулуктар, эстетикалык маданияттын негиздери (эстетикалык тарбия).
Тарбиянын жана социалдаштыруунун бардык багыттары маанилүү, бири-бирин толуктап, жеке адамдын ички руханий, адеп-ахлактык жана маданий салттардын негизинде өнүгүүсүн камсыз кылат.

Пландаштырылган натыйжалар:

• Окуучуларда коомдун негизги улуттук баалуулуктары жөнүндө түшүнүк калыптанды;

• Студенттер жалпы адамзаттык жана улуттук баалуулуктарга багытталган студенттик өз алдынча башкаруунун жамааттык чыгармачылык ишмердигине активдүү катышууда;

• Тарбиялык иштердин системасы «тематикалык мезгилдерге» чөмүлүү аркылуу уюштуруунун аркасында ачык-айкын, логикалык болуп калды; мындай система билим берүү ишинин ар бир багытын ишке ашырууга багытталган;

• Кошумча билим берүү системасына окуучулардын максималдуу саны киргизилет.

ийримдерде сабактарды уюштуруу инсандын билимге, чыгармачылыкка болгон мотивациясын өнүктүрүүгө багытталган;

• Класс жетекчилердин кесиптик чеберчилиги жана өз алдынча билим алууга мотивациясы жогорулады, бул класстагы тарбия иштеринин натыйжалуулугун жогорулатты.

• Билим берүү процессинин натыйжалуулугуна мониторинг жүргүзүү системасы окуу процессинде болуп жаткан өзгөрүүлөрдү жана аларды пайда кылуучу факторлорду өз убагында аныктоого жана талдоого мүмкүндүк берет.

• Ата-энелердин педагогикалык маданияты жогорулап, иш системасы ата-энелердин чыгармачылык дараметин ачууга, үй-бүлөлүк салт-санаалардын үлгүлөрүндө үй-бүлөлүк тарбияны жакшыртууга, балдарды тарбиялоодо үй-бүлөнүн ролун күчөтүүгө көмөктөшүүдө. балдар.

Кошумча билим берүү системасы

Мектептеги бардык класстан тышкаркы иш-чаралар окуучулардын социалдык компетенттүүлүгүн калыптандырууга, алардын чыгармачылык потенциалын өнүктүрүүгө багытталган.

Билим берүүнүн максаты – эркин, таланттуу, физикалык жактан дени сак, илимий билимдер менен байыган, өз жашоосун өз алдынча курууга жөндөмдүү адам.

Бирок, инсандын жетишкендиктерге болгон муктаждыктары билим берүү ишмердүүлүгү менен гана байланыштуу эмес. Ушуга ылайык класстан тышкаркы тарбия иштеринин багытын төмөнкүчө мүнөздөөгө болот:

адамдар менен кызматташууга, башкаларга жардам берүүгө жана колдоого, жалпы иш үчүн жоопкерчиликке көңүл буруу;
коммуникативдик компетенттүүлүктү калыптандырууга, инсандар аралык эффективдүү өз ара аракеттенүүгө, командада жана топто биргелешкен иш жүргүзүүгө көңүл буруу;
жогорку жана туруктуу езун-езу сыйлоону, езун-езу сыйлоону калыптандырууга багыттоо.